■No.1  Overdrive Booster
     G:Gibson Les Paul STD / Amp:Crunch / Mode SW:LOW BOOST / Voltage SW:9V
BYPASS ▶    
   EFFECT ▶    
       
  スタック系アンプなどのドライブ・サウンドをパワー・アップさせる
ブースター的なセッティング。
アンプ側で基本のドライブ・サウンドを作り、ST9Pro+でゲイン、ベース・ブーストを加え
サステインと若干のひずみをプラスするリード・チャンネル的な使い方。

Booster-like setting to power up overdrive sound of a stack amp, etc.
Make basic sound with amp and add sustain and a little distortion with ST9Pro+.
■No.2  Natural Overdrive
     G:Gibson Les Paul STD / Amp:Clean / Mode SW:CLASSIC / Voltage SW:18V
  
   BYPASS ▶    
   EFFECT ▶    
       
ライトなクランチ・サウンドに上質なオーバー・ドライブによって
ひずみを加えるセッティング。
アンプ・サウンドからのつながりも良く、リード・モード用としてのセットにも最適。
ギターのキャラクターによってMID ENHANCEで好みのトーンを得るとよい。

Adds high-quality distortion to light crunch sound. Best suited for lead guitar.
Control MID ENHANCE to fit your guitar’s character.
■No.3  Tube Crunch
     G:Fender Stratocaster / Amp:Clean / Mode SW:CLASSIC / Voltage SW:9V
 
    BYPASS ▶    
    EFFECT ▶    
       
クリーン・コンボアンプをチューブ・アンプによる暖かみのある
クランチ・サウンドに変化させる。
DRIVEを低めに設定し、チューブ・トーン用プリアンプ的な使い方でも良いだろう。

This Setting changes clean combo amp sound to warm crunch sound like a tube amp.
You can use it like a pre amp when you turn DRIVE to lower position.
■No.4  Light Crunch
     G:Fender Stratocaster / Amp:Crunch / Mode SW:CLASSIC / Voltage SW:18V
 
   BYPASS ▶      
   EFFECT ▶    
       
クリーン・サウンドをベースにアンプ、ギターのキャラクターをフルに出しながら
芯の有るライトなひずみ感を加える隠し味的なセッティング。
特にシングルPUマウントのギターにおすすめ。
MID ENHANCEを上げ目にするのがポイント。

Adds light distortion retaining your amp and guitar’s character.
Recommended for guitar with single PU.
Better to increase MID ENHANCE level.
       
■No.5-No.8  CLEAN TRACK US version        
    BYPASS ▶        
  ※No.5~No.8のBYPASS音は共通のサウンド・クリップです。
※こちらはST9Pro+とSM9Pro+共通のサウンド・クリップです。

* Common BYPASS sound is used for No.5 - No.8.
* These are common sound clips for ST9Pro+ and SM9Pro+.
  
       
■No.5  AMERICAN TUBE OVERDRIVE
     G : ERNIE BALL/MUSIC MAN "LUKE" WITH EMG ACTIVE HUMBUCKERS- BRIDGE POSITION
     Amp:ENGL POWERBALL HEAD THRU ENGL 4X12 CAB LOADED
         WITH VINTAGE 30 WATT CELESTIONS
     Mode SW:CLASSIC / Voltage SW:9V
     LEVLEL:12 / DRIVE:7 / MID:7 / TONE:3
 US version 
       
   EFFECT ▶         
       
       
■No.6  BRITISH TONE
     G : ERNIE BALL/MUSIC MAN "LUKE" WITH EMG ACTIVE HUMBUCKERS- BRIDGE POSITION
     Amp:ENGL POWERBALL HEAD THRU ENGL 4X12 CAB LOADED
         WITH VINTAGE 30 WATT CELESTIONS
     Mode SW:LOW BOOST / Voltage SW:9V
     LEVLEL:12 / DRIVE:MAX / MID:MAX / TONE:12
 US version 
       
   EFFECT ▶         
       
       
■No.7  TUBE CRUNCH
     G : GIBSON 1996 ES335 WITH 1957 CLASSIC HUMBUCKERS - MIDDLE POSITION
     Amp:ENGL POWERBALL HEAD THRU ENGL 4X12 CAB LOADED
         WITH VINTAGE 30 WATT CELESTIONS
     Mode SW:CLASSIC / Voltage SW:18V
     LEVLEL:12 / DRIVE:11 / MID:3 / TONE:1
 US version    
       
   EFFECT ▶          
       
       
■No.8  CLASSIC OVERDRIVE
     G : ERNIE BALL/MUSIC MAN "LUKE" WITH EMG ACTIVE HUMBUCKERS - BRIDGE POSITION
     Amp:ENGL POWERBALL HEAD THRU ENGL 4X12 CAB LOADED
         WITH VINTAGE 30 WATT CELESTIONS
     Mode SW:LOW BOOST / Voltage SW:18V
     LEVLEL:9 / DRIVE:MAX / MID:8 / TONE:MAX
 US version         
       
   EFFECT ▶        
       
   
 ■使用機材■      
 Gibson Les Paul Std  Fender Stratocaster  
       
       
Sound clips No.1~No.4 by Shiro Tanigawa 
US version of the sound clips were played by P. J. Zitarosa.
   
      ▲PAGE TOP 
 © 2009 NISSHIN ONPA CO., LTD.